"יש לי החלטה לעשות משבר על הסיעוד; דין תל אביב כדין רעננה"

עמית דניאל No Comments on "יש לי החלטה לעשות משבר על הסיעוד; דין תל אביב כדין רעננה"

שר הבריאות,יעקב ליצמן, אומר הערב כי לא יתפשר על נושא השבת בשום מקום בארץ "הבהרנו לראש הממשלה בצורה חד משמעית – אין פשרות" • מדוע לא ביצע את החלטתו לקיים משבר על הסיעוד? • וגם, רפורמת חניוני בתי החולים, בתי האבות ולג' בעומר

שר הבריאות, יעקב ליצמן צילום: אמיל סלמאן, פול
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הבריאות, יעקב ליצמן, שוחח הערב עם אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" בעקבות ישיבת ראשי הסיעות החרדיות עם ראש הממשלה בנושא השבת.

"לא סיכמנו כלום" אמר "מחר יש המשך דיון. הבהרנו חד משמעית לראש הממשלה שלא נתפשר על השבת. עלו כל מיני הצעות אך היות וישיבת הממשלה היתה אמורה להיפתח ראה"מ ביקש להמשיך את הישיבה הזו, וקבענו להיפגש מחר".

לדברי ליצמן, יש הסברות לפתרון מחוץ לכותלי הכנסת "אם בית המשפט יבטל את ההחלטה, ויש יסוד, כי השר דרעי חתם על מכתב טרם ההחלטה" לדבריו "תל אביב לא תוצא מהסיכום. תל אביב כמו רעננה. צריך להבין, יש קואליציה לכולם" אומר ליצמן ובדבריו רומז על הסבירות שכחלון יתנגד לחוק עוקף בג"צ "יש דברים שמפריעים לכחלון ויש דברים שמפריעים לי".

כשנשאל האם ישנה גרירת רגלים בכל הקשור לקידום פתרון מחטף השבת, ענה: "לא גוררים רגלים יש תהליך. הבהרנו חד משמעית שלא נוותר. אנחנו מתכוונים לעשות את זה בשיא המהירות".

"בנוגע להצבעתו נגד רפורמת כחלון שהוצגה היום בממשלה, אומר ליצמן "אמרתי לרה"מ ולשר האוצר. עם כל הכבוד, אני מעריך את שר האוצר ומכבד אותו. אבל הרפורמה שהוא הציג היום שווה 1,600,000 ש"ח, היא הרבה יותר מאשר צריך לרפורמת הסיעוד שלי. לדעתי האנשים המסכנים שהרפורמה בסיעוד תיטיב אתם, יותר מסכנים. זה בלי להזכיר שהרפורמה עליה אני מתעקש חתומה בהסכם הקואליציוני".

איך הוא מתכוון לפעול? "יש לי החלטה, שבגלל השבת ירדה פרופיל ותחזור, לעשות משבר סביב רפורמת הסיעוד".

על חופשת לג' בעומר, אמר "בנט לא התייעץ אתי ואני לא מבין בזה זה, שהרבנים יחליטו. חברי הכנסת מוזס ואייכלר טיפלו בזה".

באשר לרפורמת החניונים בבתי החולים אמר: "לא יכולתי לקבל את המימון להמשיך ולהוריד את זה עוד יותר ולהמשיך לשאר בתי החולים. לא מספיק שאנשים שוהים בבתי חולים, הם גם משלמים המון כסף על חניה".

בנושא בתי האבות, שבתחקיר מזעזע שהתפרסם בחדשות 2, עלו תיעודים מזעזעים ולאחריהם הבטיח שר הבריאות להציב מצלמות בבתי האבות, אמר: "יש לנו דיונים מאד אינטנסיביים עם משרד המשפטים לגבי המצלמות. אני בעד. בלי מצלמות זה ממש בלתי אפשרי. יש מישהו במשרד המשפטים מתנגד. יש בכירים שתומכים".



0 תגובות